Log ind

Generelt og værd at vide

Hvem er atraveo?

atraveo er det store ferieboligmarked på internettet med mere end 300.000 feriehuse og -lejligheder i Europa og resten af verden. Udover et anseeligt ferieboligudvalg omfatter atraveos helhedsorienterede formidlingsydelse også kontrollerede gæsteanmeldelser samt en bedstprisgaranti på alle boliger. atraveo markedsfører ferieboligerne internationalt, både under sine egne varemærker, atraveo og TUIvillas.com, og i samarbejde med førende rejseportaler. Virksomheden har udviklet sin egen bookingmaskine, IBE5, og tilbyder en omfattende kundeservice på ti forskellige sprog. atraveo blev grundlagt i 1997 og er en del af TUI GROUP.

Hvordan finder jeg den rigtige feriebolig?

For at gøre det nemmere for dig at sammenligne priserne på de forskellige tilbud, indeholder de priser, der fremgår af resultatlisten, så vidt muligt omkostningerne for dine personlige søgekriterier: ankomstdagen og opholdets længde, antallet af rejsende og gebyret for medbringelse af hund. I resultatlisten vises naturligvis kun de vigtigste oplysninger om hver bolig. For at erfare mere om den bolig, som du måtte være interesseret i, kan du enten klikke på "Forhåndsvisning" eller på "Detaljer", hvorefter du får vist hele boligpræsentationen. Vi anbefaler, at du sammen med dit rejsemål også angiver en ankomstdag og længden på dit ophold samt antallet af rejsende. Rejser du med kæledyr, er det ligeledes en god idé at angive hvor mange. Hvis du lægger vægt en specifik form for udstyr i boligen, for eksempel en opvaskemaskine eller pool, har du desuden mulig for at angive dette som søgekriterium. Klik efterfølgende på "Vis tilbuddene", så får du vist en liste over ledige ferieboliger. Vær opmærksom på, at der godt kan gå et par sekunder, før resultatlisten vises.

Hvordan foregår bookingen?

Har du fundet den rigtige bolig til din ferie? I så fald skal du blot klikke på "Videre til bookingen" i selve boligpræsentationen, hvorefter bookingformularen fremkommer. Hvis du vil, kan du angive rejsetidsrummet samt antallet af rejsende på formularen, så får du beregnet og vist din pris på selve formularen. Nu kan du udfylde den egentlige bookingformular. Husk at angive navn og alder på alle medrejsende (også babyer og småbørn). Alt efter hvilken feriebolig du ønsker at booke, kan du også angive, hvorvidt du ønsker at bestille eventuelle valgfri ekstraydelser (for eksempel bestilling af sengetøj), ligesom du kan tegne en rejseforsikring og vælge den ønskede betalingsform. Mod slutningen bliver du bedt om at læse og acceptere udbyderens almindelige forretningsbetingelser samt vores formidlingsbetingelser. Når du efterfølgende har klikket på "Book", er bookingordren sendt afsted. Hvis du har valgt at betale med kreditkort, skal du også meddele dine kortdata. For din sikkerheds skyld bliver du bedt om dine kortdata på et separat trin i bookingproceduren. På en efterfølgende side får du tildelt dit forespørgselsnummer, som du kan printe ud eller skrive ned et sted. Vi bearbejder nu din bookingordre, og så snart bookingen er blevet accepteret af udbyderen, modtager du en e-mail fra os med yderligere informationer. Vær opmærksom på at det ikke er muligt at booke telefonisk.

Hvad går "What you see is what you get"-garantien ud på?

Ud over de forpligtelser, som vi som formidler er underlagt i henhold til loven, garanterer vi dig også følgende: "What you see is what you get" - Det du præsenteres for er også det du får! Indholdet af samtlige ferieboligpræsentationer på vores website svarer på alle væsentlige punkter til de faktiske forhold. Det har alle, der udbyder deres feriebolig via os, forpligtet sig til at garantere ved indledningen af samarbejdet med os. Derudover gengiver feriegæstens bookingbekræftelse på overskuelig vis indholdet af den aftale, der er blevet indgået. Hvis der mod forventning alligevel skulle blive grund til at reklamere over et eller andet og udbyderen ikke afhjælper manglen, kan du trygt henvende dig til os. Vi behandler din klage hurtigt og uden meget bureaukrati.

Garantibetingelser:

Hvis I konstaterer en mangel under jeres ophold, har I pligt til omgående at informere udbyderen eller dennes lokale repræsentant og dermed give vedkommende mulighed for at afhjælpe manglen. I sjældne tilfælde kan det blive nødvendigt at omplacere jer til en anden feriebolig. Hvis den mangel, som I har gjort opmærksom på efter ankomst på stedet, ikke bliver afhjulpet, bør I sende en skriftlig reklamation til udbyderen inden for 2 uger efter lejeperiodens ophør. Om muligt bedes I hhv. vedlægge eller vedhæfte dokumentation for manglen. Alternativt kan I også sende reklamationen til os, så videresender vi den til udbyderen. Såfremt udbyderen ikke svarer inden for 6 uger efter modtagelsen af reklamationen eller det ikke er muligt at nå til enighed med udbyderen inden for en frist på 8 uger, forsøger vi at formidle mellem partnerne, for eksempel ved at udarbejde et kompromisforslag. Hvis dette forsøg heller ikke bærer frugt, og vi anser jeres reklamation for at være berettiget, kan I afstå jeres krav mod udbyderen til os.

Begrænsninger: Uafhængigt af eventuelle aftale- eller lovmæssige krav mod udbyderen af ferieboligen gælder denne garanti alene for selve ferieboligen og dermed den købte ydelse. Dermed udelukkes erstatningskrav, der beror på hen- og hjemrejsen eller et såkaldt tab af ferieglæde. Garantien er pengemæssigt begrænset til det betalte lejebeløb eller den betalte rejsepris, eventuelt med tillæg af ekstraomkostningerne. Krav om erstatning for negative afvigelser mellem boligpræsentationens indhold og de faktiske forhold, der skyldes force majeure (f.eks. storm eller brand), er udelukket.

Hvordan kan jeg skrive en anmeldelse?

Har du været gæst i en af vores udbudte ferieboliger? I så fald kan du skrive en anmeldelse af boligen. Gå ind på boligpræsentationen, klik på "Skriv en anmeldelse af denne bolig" og udfyld de angivne felter. Du har også mulighed for kun at skrive en anmeldelse af selve området, som boligen ligger i, det vil sige uden at tilkendegive din mening om boligen. Vælg i så fald det respektive land, regionen og byen i vores søgemaskine og start søgningen. I resultatlisten kan du nu klikke på fanen over det respektive område og efterfølgende skrive en anmeldelse af området ved at klikke på "Skriv en anmeldelse af dette område". Naturligvis må du kun skrive udsagn, der er sande og som det er muligt at kontrollere efterfølgende. Medmindre andet er aftalt med dig foretager vi ingen ændringer i din anmeldelse, som således gengives uforfalsket på nettet.

Til udlejer: Kan jeg markedsføre min feriebolig via jer?

Har du et sommerhus, et feriehus eller en ferielejlighed, som du ønsker at øge udlejningsgraden på ved at nå ud til endnu flere kunder, men ønsker du hverken at indgå nogen indskrænkende forpligtelser eller afgive kontrollen over udlejningen af din bolig? Så er TUI Villas, TUI's internationale feriehusportal, sikkert det helt rigtige for dig. Vi markedsfører og formidler aktivt din feriebolig overalt i Europa – uden nogen som helst risiko for dig som vores produktpartner.

Mere info

Priser og ekstraomkostninger

Hvordan beregnes den samlede pris?

Vælg den ønskede ankomstdag, opholdets varighed, antallet af rejsende samt et eventuelt antal af medbragte kæledyr øverst i boligpræsentationen. I reglen bliver den samlede pris efterfølgende udregnet helt automatisk. I forbindelse med den oplyste pris er det også angivet, hvilke ekstra ydelser der er inkluderet i lejebeløbet og dermed allerede medregnet i prisen. Ligeledes er det angivet, om sengetøjet eller slutrengøringen kan bestilles ekstra. Et godt tip: Hvis du angiver den ønskede ankomstdag, opholdets varighed, antallet af rejsende samt et eventuelt antal af medbragte kæledyr inden du foretager din søgning, vises den samlede pris også i resultatlisten, så du nemt kan sammeligne de forskellige tilbud med hinanden.

Hvilke ekstra ydelser kan der bestilles?

Det fremgår af boligpræsentationen, hvilke ydelser der allerede er inkluderet i lejeprisen, hvilke ekstra ydelser der kan bestilles forud for opholdet samt hvilke ydelser der skal betales på stedet ved ankomst. De ydelser, som det er muligt at bestille ekstra forud for rejsen, kan du allerede bestille sammen med din booking.

Skal jeg betale ekstra for at medbringe mit kæledyr?

Det er angivet under prisinformationerne i den respektive boligpræsentation, hvorvidt der skal betales et ekstra gebyr for medbringelsen af et kæledyr. Du kan finde flere oplysninger omkring medbringelsen af et kæledyr under punktet "Må der medbringes et kældedyr?".

Skal jeg betale en kurafgift?

Det er den respektive kommune der selv bestemmer, hvorvidt turister skal opkræves en kurafgift. Såfremt vi har kendskab til en kurafgift, vil det være angivet i boligpræsentationen. Vær opmærksom på, at kommunerne uden varsel til enhver tid kan ændre deres afgiftsstørrelse. En eventuel kurafgift skal betales efter ankomst på stedet.

Skal der betales et depositum, og hvordan får jeg pengene tilbage?

Nogle udbydere kræver, at der lægges et depositum som sikkerhed for betaling af ekstraomkostningerne samt i tilfælde af skader, som gæsterne måtte forvolde. Hvorvidt der skal betales et depositum samt beløbets størrelse fremgår af den respektive boligpræsentation. Som oftest skal depositummet betales kontant med rejselandets valuta efter ankomsten. I enkelte tilfælde er det også muligt at lægge et depositum ved brug af kreditkort. Hvis depositummet skal betales forud sammen med regningen på ferieboligen, bliver beløbet videresendt til udlejeren. Det er dog i alle tilfælde udlejeren, der er ansvarlig for tilbagebetalingen af depositummet. Hvis depositummet skal tilbagebetales af udlejeren via en bankoverførsel, bedes du give vedkommende dit IBAN- og BIC-nummer inden afrejsen.

Hvad gemmer der sig bag servicegebyret?

Det eneste du selv skal gøre er at booke ferieboligen og pakke kufferten. Det er devisen, som vi arbejder ud fra. Resten tager vi os af, og til det formål opkræver vi et servicegebyr, der dækker omkostningerne til vores service- og rådgivningsydelser, den kontinuerlige udvidelse af et kvalitetsbetonet sortiment samt driften og videreudviklingen af vores bookingplatform:
- vores flersprogede kundeservice tager hånd om alle aspekter ved en booking. Kundeserviceteamet, der når som helst kan kontaktes telefonisk og via e-mail, rådgiver, besvarer spørgsmål og tager sig af ændringsønsker og klager samt afvikler hele bookingforløbet, lige fra bookingforespørgslen hos udbyderen til forsendelsen af rejsedokumenterne.
- I de tilfælde, hvor betalingen ikke skal ske direkte til udbyderen, afvikler vi betalingen og stiller diverse gratis betalingsformer til rådighed.
- vi verificerer samtlige vores udbydere, både de private udlejere, agenturerne og rejsearrangørerne. Faketilbud eller useriøse udlejere er dermed udelukket på forhånd.
- Troværdigheden og ægtheden af feriegæsternes anmeldelser af boligerne og de geografiske områder verificeres manuelt af vores medarbejdere, før de offentliggøres uforfalsket. Indtil videre har vi sammenlagt verificeret og offentliggjort over en halv million feriebolig- og områdeanmeldelser.
- Bookingmaskinen IBE5, som vi selv har udviklet, er skræddersyet til formidlingen af sommerhuse og ferielejligheder og videreudvikles løbende med henblik på en optimal brugervenlighed.

Servicegebyret er allerede medregnet i den samlede pris, som den respektive feriebolig udbydes til, og forfalder, når bookingen er kommet i stand. Servicegebyret udgør 3 % af lejebeløbet/rejseprisen, dog højest 39 €. Afregningen af servicegebyret sker automatisk med betalingen af lejebeløbet/rejseprisen, som betales ved valg af en af de mulige betalingsformer. Servicegebyret bortfalder ved bookinger, hvor det ikke er os, men derimod udbyderen selv, der afvikler betalingen og bookingen.

Booking og betalingsbetingelser

Hvad er betalingsbetingelserne hos atraveo?

De mulige betalingsformer og betalingsbetingelserne er forskellige fra bolig til bolig og blandt andet afhængige af, hvor lang tid i forvejen du booker dit ophold samt i hvilket land du bor. Som udgangspunkt opkræver vi ikke noget betalingsgebyr. For betalingen med visse kreditkort kan den respektive udbyder dog beregne et ekstra gebyr. Hvilke betalingsbetingelser, der gælder for dig, kan du læse i den respektive boligpræsentation og i din bookingordre. Nærmere informationer om betalingsformer og -betingelser finder du ligeledes i vores formidlingsbetingelser. Hvis du er i tvivl eller har spørgsmål til emnet, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Hvilken sikkerhed stilles der for min betaling? Modtager jeg en konkursforsikring, når jeg har foretaget min booking?

Beskyttelsen af kundernes penge har højeste prioritet hos os. Hvis du vælger at booke en af de ferieboliger fra vores sortiment, som udbydes af en rejsearrangør, modtager du en konkurssikring eller et lignende bevis sammen med din bookingbekræftelse. Med det respektive dokument bekræfter arrangøren, at der er dækning for dine penge i tilfælde af konkurs, sådan som loven foreskriver det. De nærmere detaljer kan du læse i bookingordrens afsnit om betalingsformer.

For at kunne tilbyde dig så stort et udvalg af ferieboliger som muligt samarbejder vi ud over rejsearrangører også med ferieboligagenturer, ferieparkoperatører samt et meget stort antal private udlejere fra hele Europa. Disse udbydere er ikke lovmæssigt forpligtet til at tilbyde kunderne en konkursdækning. For at du dog kan tage på ferie med sindsro, går vi samtlige rejsearrangører, lokale partnere og private udlejere efter i sømmene, før deres ferieboliger bliver optaget i vores sortiment. Vi sikrer os således, at de er troværdige og kan levere den lovede ydelse. I reglen betaler du lejebeløbet til os, og vi afregner herefter med den respektive udlejer på dine vegne.

Hvad sker der efter at jeg har foretaget min booking online?

Når du har afgivet din bookingordre, modtager du et forespørgselsnummer af os på næste side. Din bookingordre bearbejdes efterfølgende af vores kundeserviceteam, som også sætter sig i forbindelse med udbyderen. Så snart vi har fået en tilbagemelding fra sidstnævnte, giver vi dig straks besked herom via e-mail. Din bookingordre er kun bindende for dig i 48 timer, og så længe du ikke har modtaget nogen bekræftelse på bookingen fra os, kan du til enhver tid annullere din bookingordre via e-mail. Vær opmærksom på, at fristen er længere i forbindelse med en bookingordre, der er betinget af særlige ønsker og betingelser, for eksempel en anmodning om overbelægning eller om medbringelse af kæledyr. Hvis din bookingordre mod forventning ikke skulle gå hen og blive bekræftet af udbyderen, vil du modtage alternative tilbud fra os.

Kan jeg få oplyst ferieboligens adresse på forhånd?

I reglen er ferieboligens nøjagtige beliggenhed angivet i form af et lille, rødt hus på kortet i den respektive boligpræsentation. Undtagelsevist er det ikke boligens nøjagtige beliggenhed, der er angivet på kortet, men kun selve ferieområdet i form af en rød prik. I sidstnævnte tilfælde har vi efterkommet den respektive udbyders ønske om diskretion. Under alle omstændigheder modtager du senest boligens nøjagtige adresse sammen med rejsedokumenterne 10-14 dage forud for opholdets begyndelse.

Kan jeg annullere min booking?

Du kan til enhver tid annullere din booking. Det gør du nemmest ved at bruge vores kontaktformular. I henhold til udbyderens forretningsbetingelser afhænger størrelsen på annulleringsomkostningerne af tidspunktet for afbestillingen. Hvis du altså mod forventning ikke kan rejse, bedes du give os besked herom så tidligt som muligt, også selvom der kun er få dage til opholdet starter. Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du har spørgsmål.

Til kontaktformularen

Ferieboligernes udstyr og faciliteter

Hvad går "What you see is what you get"-garantien ud på?

Ud over de forpligtelser, som vi som formidler er underlagt i henhold til loven, garanterer vi dig også følgende: "What you see is what you get" - Det du præsenteres for er også det du får! Indholdet af samtlige ferieboligpræsentationer på vores website svarer på alle væsentlige punkter til de faktiske forhold. Det har alle, der udbyder deres feriebolig via os, forpligtet sig til at garantere ved indledningen af samarbejdet med os. Derudover gengiver feriegæstens bookingbekræftelse på overskuelig vis indholdet af den aftale, der er blevet indgået. Hvis der mod forventning alligevel skulle blive grund til at reklamere over et eller andet og udbyderen ikke afhjælper manglen, kan du trygt henvende dig til os. Vi behandler din klage hurtigt og uden meget bureaukrati.

Garantibetingelser:

Hvis I konstaterer en mangel under jeres ophold, har I pligt til omgående at informere udbyderen eller dennes lokale repræsentant og dermed give vedkommende mulighed for at afhjælpe manglen. I sjældne tilfælde kan det blive nødvendigt at omplacere jer til en anden feriebolig. Hvis den mangel, som I har gjort opmærksom på efter ankomst på stedet, ikke bliver afhjulpet, bør I sende en skriftlig reklamation til udbyderen inden for 2 uger efter lejeperiodens ophør. Om muligt bedes I hhv. vedlægge eller vedhæfte dokumentation for manglen. Alternativt kan I også sende reklamationen til os, så videresender vi den til udbyderen. Såfremt udbyderen ikke svarer inden for 6 uger efter modtagelsen af reklamationen eller det ikke er muligt at nå til enighed med udbyderen inden for en frist på 8 uger, forsøger vi at formidle mellem partnerne, for eksempel ved at udarbejde et kompromisforslag. Hvis dette forsøg heller ikke bærer frugt, og vi anser jeres reklamation for at være berettiget, kan I afstå jeres krav mod udbyderen til os.

Begrænsninger: Uafhængigt af eventuelle aftale- eller lovmæssige krav mod udbyderen af ferieboligen gælder denne garanti alene for selve ferieboligen og dermed den købte ydelse. Dermed udelukkes erstatningskrav, der beror på hen- og hjemrejsen eller et såkaldt tab af ferieglæde. Garantien er pengemæssigt begrænset til det betalte lejebeløb eller den betalte rejsepris, eventuelt med tillæg af ekstraomkostningerne. Krav om erstatning for negative afvigelser mellem boligpræsentationens indhold og de faktiske forhold, der skyldes force majeure (f.eks. storm eller brand), er udelukket.

Hvor mange personer kan der overnatte i boligen?

I hver boligpræsentation er der angivet en maksimal belægning. Boligen har ikke plads til flere personer end det oplyste antal. Herunder hører som udgangspunkt også babyer og børn. Overbelægning er i enkelte tilfælde mulig, men skal dog forespørges. I så fald bedes du angive antallet af rejsende samt navn og alder på samtlige personer under bookingen. Vær opmærksom på at der kan opstå yderligere omkostninger i forbindelse med en overbelægning. Vær opmærksom på, at overbelægninger af lovmæssige årsager ikke er mulige i Kroatien og at en forespørgsel herom derfor heller ikke kan efterkommes. 

Er der en barneseng eller barnestol i boligen?

Disse informationer finder du i boligpræsentationen. Hvis det ikke fremgår af præsentationen, er boligen formodentlig ikke udstyret med babyseng eller barnestol. I forbindelse med din bookingordre spørger vi dog i så fald gerne den respektive udbyder, om vedkommende har mulighed for at stille en babyseng, barnestol med mere til rådighed.

Er der internet/wifi i ferieboligen? 

Det fremgår af boligpræsentationen, hvorvidt der er internet eller ej. Brugen af internettet er alene tiltænkt ferieformål og som udgangspunkt ikke forretningsmæssige øjemed. Dataforbruget kan være begrænset. Derudover kan det ikke tilsikres, at internettet hele tiden er tilgængeligt uden afbrydelser. Trådløst internet (wifi) vil i reglen sige, at det er muligt at være på nettet i de fleste af ferieboligens rum. Alt efter boligens størrelse, byggemåde og beliggenhed kan det dog ikke altid garanteres, at det er muligt at være på nettet overalt i boligen eller i haven. 

Må der medbringes kæledyr?

Hund, kat og mus: Hvorvidt kæledyr er tilladte, og i så fald hvor mange, er forskelligt fra bolig til bolig og fremgår derfor af den respektive boligpræsentation. Såfremt du ønsker at medbringe flere kæledyr, end det er tilladt ifølge boligpræsentation, skal du forespørge herom, når du foretager din booking. Klik i den forbindelse på "Videre til bookingen" i selve boligpræsentationen og angiv det ønskede antal kæledyr. I visse få tilfælde skal selv et enkelt kæledyr forespørges forud for rejsen. På den måde kan udlejeren sikre sig, at vedkommendes feriebolig er egnet til dig og dit kæledyr. Det er muligt, at du skal betale et ekstra tillæg for medbringelsen af dyr. Et godt tip: Angiv som kriterium under din boligsøgning, at du rejser med et eller flere kæledyr, så får du kun vist de ferieboliger i resultatlisten, som er relevante for dig.

Er ferieboligen udstyret med et TV?

Alle ferieboliger er udstyret forskelligt. I boligpræsentationen kan du læse, hvorvidt boligen er udstyret med et tv, ligesom det vil angivet, hvis der er tale om satellit- eller kabel-tv. Vær opmærksom på at satellit- og kabel-tv dog ikke er ensbetydende med, at der kan ses danske programmer.

Hvornår er poolen åben?

I selve tekstbeskrivelsen af boligen er det ofte angivet, hvornår poolen kan benyttes. Hvis det ikke skulle være angivet i teksten, kan du benytte dig af følgende tommerfingerregel: I middelhavslandene er poolene som regel tilgængelige fra starten af juni indtil midten/slutningen af september, i Mellemeuropa mest i juli og august. Vær opmærksom på at starten og slutningen på poolsæsonen dog altid er betinget af vejret.

Hvem står for slutrengøringen?

Såfremt der ikke står noget om slutrengøringen i boligpræsentationen, skal du selv stå for slutrengøringen. Hvis slutrengøringen er inkluderet i lejeprisen eller hvis den er blevet valgt til, forudsat dette er muligt i forbindelse med den respektive feriebolig, skal boligen efterlades i opryddet tilstand.

Skal jeg medbringe sengetøj og håndklæder?

I boligpræsentationen kan du læse, hvorvidt sengetøj og håndklæder er inkluderet i lejeprisen eller ej eller om de eventuelt kan vælges til som en ekstra ydelse. Hvis der slet ikke står noget om sengetøj eller håndklæder i boligpræsentationen, skal du selv medbringe disse.

Hvad skal jeg være opmærksom på i forbindelse med opvarmning og klimaanlæg?

Hvis ferieboligen kan opvarmes eller er udstyret med et klimaanlæg, vil dette være angivet i den respektive boligpræsentation. Eventuelle ekstraomkostninger for varme eller brug af klimaanlæg vil være angivet under prisoplysningerne. Vær opmærksom på at der i visse rejselande kan være tale om en lovmæssigt fastlagt begrænsning af varmeperioden.

Hvordan beregnes de angivne afstande?

For at du bedre kan orientere dig, er der angivet forskellige afstande i de fleste boligpræsentationer, for eksempel afstanden til stranden. Vær opmærksom på at der ofte er tale om afstande i luftlinje, som tit beror på et skøn. Når du planlægger din rejse, er det en god idé at gøre brug af det landkort, som er vist i den respektive boligpræsentation.

På hvilke dage er det muligt at ankomme og tage afsted igen?

Ved mange af ferieboligerne er det kun muligt at ankomme på helt bestemte ugedage, for eksempel om fredagen eller lørdagen. De mulige ankomstdage er understreget i bookingkalenderen for den respektive feriebolig. Klik på den ønskede ankomstdag for at få beregnet den tilsvarende leje- eller rejsepris (forudsat at boligen fortsat er ledig i det ønskede tidsrum). I lavsæsonen er det eventuelt også muligt at ankomme på andre dage, end angivet i kalenderen, hvilket dog skal forespørges i forbindelse med bookingen. Klik i den forbindelse på "Videre til bookingen" og angiv den ønskede ankomstdag samt opholdets varighed. For at undgå at ferieboligen står tom angiver mange udlejere et antal dage, som der som minimum skal bookes, for eksempel 3 nætter eller også en hel uge. Denne oplysning finder du under bookingkalenderen. Selv om du vælger et kortere tidsrum, beregner systemet prisen for det kortest mulige ophold. Hvis du har i sinde at ankomme senere end den valgte ankomstdag, bedes du give vores kundeservice besked herom, hvorefter vi informerer udlejeren, så vedkommende ikke venter forgæves på dig.

Kan jeg angive særlige ønsker, når jeg foretager min booking?

Se efter i boligpræsentationen om der tilbydes ekstra serviceydelser i forbindelse med den respektive feriebolig. Disse ekstraer kan som oftes vælges til under bookingprocessen. Du er velkommen til at angive særlige ønsker i forbindelse med din bookingordre, eksempelvis et ønske om at få en ferielejlighed på en bestemt etage. Du bedes blot indtaste dine ønske i feltet "Din bemærkning til vores kundeservice", så giver vi det videre til den respektive udbyder. Vær dog opmærksom på at særlige ønsker ofte er uforpligtende, hvilket vil sige, at udlejeren ikke er nødvendigvis behøver at imødekomme dem.

Ankomst, afrejse og rejsedokumenter

Hvornår og hvordan modtager jeg mine rejsedokumenter?

Når hele lejebeløbet er gået ind hos os, gør vi rejsedokumenterne klar til at blive afsendt. I reglen modtager du rejsedokumenterne 10 til 14 dage før rejsens begyndelse via e-mail eller med posten.

Hvordan foregår nøgleudleveringen?

I dine rejsedokumenter finder du oplysninger om nøgleudleveringen. Når du har fremvist dit lejebevis ved ankomsten på stedet, får du udleveret nøglerne til din feriebolig.

Hvem er min kontaktperson på stedet?

Det fremgår af dine rejsedokumenter, hvem der er din kontaktperson på stedet.

Hvor finder jeg oplysninger om pasregler, visumregler samt valuta- og sundhedsbestemmelser?

Rejsevejledninger, herunder oplysninger omkring sikkerhed, indrejsepolitik, sundhedsbestemmelser, pas- og visumregler m.m., finder du på det danske udenrigsministeriums website www.um.dk. Hvis du på ministeriets website ikke finder de oplysninger, som du søger, bedes du henvende dig til din ambassade.

Hvilken tid på døgnet er det muligt at ankomme og rejse afsted igen?

Ankomsten bør i reglen finde sted i tidsrummet fra kl. 15-18. Et senere ankomsttidspunkt skal som udgangspunkt forespørges hos udbyderen. Du bedes også være opmærksom på, at ferieboligen skal forlades senest kl. 10 på afrejsedagen. De nøjagtige ankomst- og afrejsetidspunkter for den respektive feriebolig fremgår af rejsedokumenterne. Hvis du allerede under bookingen ved, at du ankommer enten meget tidligt eller meget sent, bedes du angive dette i feltet "Din bemærkning til vores kundeservice", så forhører vi os hos udbyderen, hvorvidt vedkommende er indforstået med det afvigende ankomsttidspunkt.

Søgning og ledige tidsrum

Hvordan finder jeg den rigtige feriebolig?

For at gøre det nemmere for dig at sammenligne priserne på de forskellige tilbud, indeholder de priser, der fremgår af resultatlisten, så vidt muligt omkostningerne for dine personlige søgekriterier: ankomstdagen og opholdets længde, antallet af rejsende og gebyret for medbringelse af hund. I resultatlisten vises naturligvis kun de vigtigste oplysninger om hver bolig. For at erfare mere om den bolig, som du måtte være interesseret i, kan du enten klikke på "Forhåndsvisning" eller på "Detaljer", hvorefter du får vist hele boligpræsentationen. Vi anbefaler, at du sammen med dit rejsemål også angiver en ankomstdag og længden på dit ophold samt antallet af rejsende. Rejser du med kæledyr, er det ligeledes en god idé at angive hvor mange. Hvis du lægger vægt en specifik form for udstyr i boligen, for eksempel en opvaskemaskine eller pool, har du desuden mulig for at angive dette som søgekriterium. Klik efterfølgende på "Vis tilbuddene", så får du vist en liste over ledige ferieboliger. Vær opmærksom på, at der godt kan gå et par sekunder, før resultatlisten vises.

Er de viste ferieboliger overhovedet ledige?

Hvis du angiver din ønskede ankomstdag og opholdets varighed i forbindelse med din søgning, kontrolleres det automatisk, hvilke ferieboliger der er ledige. Således er det kun de feriehuse og -lejligheder der er ledige i det angivne rejsetidsrum, som vises i resultatlisten. Udvælgelsen foretages på baggrund af de respektive ferieboligers bookingkalender, som hver udbyder selv har ansvaret for at holde ajourført. For en sikkerheds skyld beder vi altid udbyderen om at bekræfte ledigheden af det bookede tidsrum over for os. Hvis det mod forventning viser sig, at boligen alligevel ikke er ledig, selv om kalenderen angiver noget andet, tilbyder vi dig nogle alternativer.

Hvad er Liquid Search?

Takket være Liquid Search, vores innovative søgeteknologi, finder du hurtigt og nemt frem til de tilbud, der passer til netop dine behov. Hos os foregår hele søgeprocessen på én side, der indeholder alle relevante serviceinformationer: Hvis du for eksempel søger efter boligtilbud i en helt bestemt region, får du vist regionens mest interessante ferieområder og deres navne på det ny Google-kort. Hvor stor en efterspørgsel du må regne med i den respektive ferieregion fremgår af den integrerede bookingkalender: Til hver uge i kalenderen er der angivet en efterspørgselsprognose, ligesom vi oplyser, hvor mange af de udbudte ferieboliger der stadig er ledige. Hvis du er fleksibel med hensyn til rejsetidspunktet og i stedet vælger et mindre efterspurgt tidsrum, kan du givetvis spare en del penge. Endeligt foreslår vi nogle populære søgekriterier til hver enkelt region.

Spørgsmål til vores kundeservice

Ved brug af denne formular kan du sende en uforpligtende forespørgsel til vores kundeservice. Du får svar hurtigst muligt, i reglen i løbet af få timer, også om aftenen, i weekenderne og på helligdage. I overensstemmelse med vores datebeskyttelsesbestemmelser behandles dine data naturligvis fortroligt fra start til slut.
For at kunne bearbejde dit anliggende har vi brug for at få oplyst forespørgselsnummeret.
Vi er kede af, at du er nødt til at annullere din rejse. For at kunne bearbejde sagen har vi brug for forespørgelsnummeret til din booking. Vær opmærksom på, at du vil blive pålagt annulleringsomkostninger. Når du har sendt formularen afsted, modtager du en e-mail med angivelse af annulleringsomkostningerne.
Du bedes vælge fejltypen og kort beskrive fejlen.
Angiv dit navn og din e-mailadresse, så vi kan få fat i dag, hvis vi skulle have spørgsmål i forbindelse med udbedringen af fejlen.
 
 
Du kan også sende en e-mail til os: kundeservice@atraveo.dk.

Eller ring til os: 89880480 (opkald fra Danmark) eller 0049.211.668878130. Vi træffes telefonisk mandage til fredage fra kl. 9-18 samt lørdage fra kl. 9-13 (mellemeuropæisk tid). Vær opmærksom på, at du muligvis vil blive viderestillet til en engelsktalende medarbejder. Du kan ringe til os i dag fra kl. 9.

E-mails og forespørgsler sendt ved hjælp af onlineformularen på vores website bearbejdes døgnet rundt, også i weekenderne og på helligdage.